Azie deel 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Olivier Swart - WaarBenJij.nu Azie deel 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Olivier Swart - WaarBenJij.nu

Azie deel 2

Door: Olivier de Swart

Blijf op de hoogte en volg Olivier

21 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Ik had vorige keer geen tijd meer, dus nu verder waar ik gebleven was.

We gingen op dag 2 naar de State Tower toe (hotel waar de film Hangover 2 is opgenomen) en daar hebben we in de sky bar ff chic een mojito gedronken en een biertje. Het was echt een chique bedoeling daar, allemaal nette zakenmannetjes in pak, of overhemd. De vrouwen in een lange galajurk. En wij in een soepel t-shirtje. We moesten wel een spijkerbroek aan en dichte schoenen, anders zouden we niet toegelaten worden. Prachtige plek! Uitzicht over de hele stad. Daarna snel omgekleed en weer gegaan naar het backpacker-uitgaansgedeelte van Bangkok, namelijk Ko San Road.

We zaten chill op een terrasje toen er op eens een dikke neger met een gele afro-pruik en een donkere zonnebril (in het holst van de nacht) bij ons kwam zitten. Beetje ongemakkelijk, maar het werd allemaal heel duidelijk waarom hij zo vaag deed toen hij vroeg of wij wiet wilden kopen. Later pater! We hebben hem weg gestuurd en gingen verder met feesten.

Gepraat met een vet mooi Thais meisje, het zou zo een fotomodel kunnen zijn. Alleen ging het allemaal net wat te soepel. Een meisje waar we mee uit gingen, vroeg aan haar: 'Are you a man or a woman?'. Haha. Heb me kapot gelachen. Maar ze pakte zonder een moment van aarzeling of een verontwaardige indruk te geven haar paspoort. Er stond bij geslacht dat ze een vrouw was. Maar ik denk dat de gemeente een foutje heeft gemaakt, er had onzijdig moeten staan. Ze hield vol dat ze een chick was, maar ondertussen wisten we wel beter. Daarna zag ik op eens in alle Thaise vrouwen een potentiele ladyboy schuilen. Die heb ik daarna maar op afstand gehouden.

Op het laatste deel van de avond gingen we naar een club toe, namelijk 'The Club' haha. Het zag er allemaal vet uit, en iedereen ging er uit zijn dak. Toen de lichten aan gingen omdat het sluitingstijd was, zagen we op eens dat we allemaal uit ons dak waren gegaan in een oude boten-opslag.

Dag 3.
Reizigersdiarree. Het brand als je het op eet, en als het er weer uit komt. Niet chill.

Verder saaie dag, het was tijd om bij te slapen. Laatste 3 nachten bij elkaar maar 9 uur slaap gehad.

Voor niks naar de Vietnamese ambassade geweest, ik kon geen visum aanvragen omdat ik mijn pasfoto's was vergeten mee te nemen.

Dag 4.
Op nieuw naar de Vietnamese ambassade, deze keer wel met pasfoto. Dit deed ik met een kerel die uit Duitsland komt, Henry, maar eigenlijk alleen maar leeft voor reizen. Hij is 33 jaar oud, en wilt het liefste zo veel mogelijk 'on the road' zijn. Hij is een kok.

De dag daar voor was Henry naar een kookcursus geweest en liet me even zien waar dat was. We stonden nog geen 2 seconden te kijken en we kregen allemaal gratis eten voor geschoteld. De Thaise mensen zijn echt veel te aardig. Veel nieuwe dingen geproeft, de Thaise keuken is echt vet. Veel nieuwe smaken ontdekt.

Terug in de Guest House werden we uitgenodigd door de 2 Thaise koks om te komen poelen. We kregen gratis bier en eten van ze terwijl we niet eens goed met ze konden communiceren. Te aardig. Ze spraken 2 woorden engels: yes en no. We moesten allemaal dingen uitbeelden om ze dingen duidelijk te maken, het ging heel moeizaam maar was wel erg leuk. Ze maakten me duidelijk dat ze allebei Muay Thai (Thai Boxen) hebben gedaan voordat ze koks werden. Toen ik ze vertelde dat ik geinteresseerd was in vechtsporten, nodigden ze me gelijk uit om met de locals naar een wedstrijd te gaan en om een keer met ze te trainen. Ik heb met ze afgesproken om dat te doen als ik weer in Bangkok ben, over ongeveer 2 maanden.

Dag 5.
Kookcursus gevolgd! Echt vet. O.a. gekookte suikerbanaan gegeten met dressing. Er ging een wereld voor me open!
In de middag naar Ayuthaya geweest, een oude tempelstad.
Chill pizza gegeten en nieuwe mensen ontmoet. Het is makkelijker dan ik me had voorgesteld, ik liep me een beetje te vervelen en zag 4 mensen van mijn leeftijd op een terrasje zitten. Ik liep naar ze toe en ze nodigden me uit om bij hen aan tafel te komen zitten. Gezellig avondje gehad.

Dag 6.
Toen ik liep over een markt waar veel locals waren, werd ik veel aangekeken. Daar liep ik met de kerel van tourist information van mijn Guest House. Hij zei dat ik zo veel werd aangekeken omdat ik waarschijnlijk de witste persoon was die ze ooit gezien hadden.
In Nederland zijn er salonnen om een kleurtje te krijgen, maar hier in Thailand is het anders om. Ze vinden zichzelf te bruin en willen witter worden. De eerste personen die mijn witte huidje mooi vinden! Misschien moet ik hier maar gaan wonen.

Meegedaan aan een boottocht die langs vet veel mooie tempels ging. MK ontmoet, een Koreaans meisje waar ik vanaf dat moment tot nu toe samen mee reis.

Dag 7.
MK (het Koreaanse meisje) heeft de tekst van Gangnam Style voor me vertaald! Dit betekent het (wel in het Engels):

(Gangnam is een plaatsje in Korea waar de inwoners vet rijk en arrogant zijn en waar ze veel mooie meiden hebben. Dit nummer gaat vooral over de meiden.)

I am Gangnam Style

You are the girls who are warm during the day

You are the snobs who know the quality of a cup of coffee

Your heart' s beating faster as the night comes

You are the girls who can be changed completely at night

I am a guy who is warm like you during the day

I am the guy who can drink a steaming hot coffee in one time

In the night my heart beats so fast it almost blows up

Yes you' re beautiful and lovely

Yes it's you!

Now, let' s go to the end! (let' s party)

I' m Gangnam Style

Hey sexy lady

You look feminine and modest, but you know when to party

You are the girls who unties your hair when the time comes

You are the girls who are hotter than scantily clad girls, even when you are wearing an eskimo suit

I am a guy who looks polite but knows when to party

I go crazy when the time comes

My phenomenon is more muscular than my muscle

I' m way out of your league

I know something you don' t know (Korean expression: I'm better than you)

Ik heb nog veel meer te vertellen maar ben het typen echt zat. Ook wil ik graag wat foto' s laten zien, maar ik kan ze nog niet op de computer krijgen.

Warme groetjes uit Thailand! Xx

  • 21 Januari 2013 - 11:21

    Ineke:

    Ha Ol, ik wist dat je leuk kon schrijven, maar dit is leuker dan ik kan dromen. Ik lag in een deuk tijdens het lezen van jouw reisverslag, en wat doe je het goed, pakt echt alles aan. Wat gaaf dat Daan daar ook is. Maar je gaat nu eerst naar Vietnam begrijp ik.
    Hier alles goed, wel HEEL erg stil in huis, nu jij er niet bent, ook de gezellige aanloop van jouw vrienden mis ik!!!!!!!!!!. Gelukkig had Koen 2 vrienden uitgenodigd met logeren, tjonge, wat een herrie.
    Sneeuwt elke dag, en vriest. Een poot van Chica. Oh ja, ik heb een dagje Den Haag gedaan met Carla en een leuke man. Daar was ''The faboulous fifties "tentoonstelling, en lekker langs strand v Scheveningen gelopen en gedineerd in Oger, en geborreld in hotel "Des Indes"".En gister werd Broer 60 jaar en had hij al zijn vrienden uitgenodigd voor een Heerlijke lunch! ( die door een cateraar verzorgd werd ). Ik zie uit naar je foto's, maar geen haast, je hebt vakantie. Ga zo door met genieten jongen.
    X mama

  • 21 Januari 2013 - 12:07

    Dtje:

    Dik hoor Ol!! Ben vooral ook blij met de vertaling van gangnam style. Ben benieuwd naar je volgende verslag. En Ineke als je ons mist komen we wel weer chillen in de krokante krab ;)

    Xxx

  • 21 Januari 2013 - 12:43

    Jorik:

    Haha super vet! Dat je nu ook in alle vrouwen ladyboys ziet, te mooi. Leuk verhaal, heb goed gelachen. Verheug me op de volgende!

  • 22 Januari 2013 - 12:19

    Floris:

    Ha Olivier! Verkeert helemaal in paranoia om de lady boys! Ik had het toch al voorspelt!
    De kookkunstjes die je op pikt moet je een keer laten zien aan ons tijdens clubeten! Het gaat alleen waarschijnlijk die avond nog weer aan dezelfde kant eruit. :P Bespaart dan wel weer pijn op de wc de volgende dag.
    Leuke verhalen allemaal! Hou ze bij!


  • 22 Januari 2013 - 14:41

    Ted:

    Olivier gaaf verhaal, kleine tip...cola werkt om diaree te voorkomen...en je schrijft heel erg gaaf en beeldend...maar na die mooie gedichten van MK (!) ben ik natuurlijk wel geinteresseerd in foto's en dan niet va die loverboys ! Hou je taai, Ted

  • 22 Januari 2013 - 15:08

    Tanja Verkruijsse :

    Hallo Olivier ,

    Wat een leuke verhalen, ik geniet er van!

    Groet, Tanja ( samen met Ineke in Israël rondgereisd )

  • 22 Januari 2013 - 21:20

    Gerard:

    Dag Olivier,
    Leuk om al je belevenissen te lezen. De beelden van mijn dagen in Thailand 2 jaar geleden komen weer boven borrelen. Ik ben ook in de sky bar geweest op de State Tower. Echt heel bijzonder. Ook de beelden van Ko San Road komen weer boven en varen langs de Boedah's.
    Overnacht je in die typische low budget locatie's? Wel heel basic hé? Weet ik van horen zeggen. Heb daar zelf niet geslapen.
    Groeten van Gerard.

  • 23 Januari 2013 - 23:49

    Oom Paul:

    Hoi Oli4,
    Goed te lezen dat je gegrepen wordt door het leven in Thailand. Leuke vrienden en mooie shemales. Bier en lekker eten. Fietsen door de sloppenwijken. Hoe kun je dat allemaal blijven beredeneren? Let it go! Geniet ervan !
    Geniet ervan, Paul

  • 24 Januari 2013 - 17:45

    Netty En Aad:

    Ha Ol,
    Van wat we lezen in je verslag heb je het heel erg naar je zin. Je ontgroeit Soest vast: zo'n wereld van verschil. We zijn erg benieuwd hoe het verder gaat met je genieten en avonturen. Wij zij pas bij Marieke geweest in haar nwe stek in Wageningen. Was fijn om er te zijn. Zijn lekker wezen lopen met Chica en Bibi naar de Grebbeberg. Joh geniet van alles! gr Netty en Aad

  • 25 Januari 2013 - 12:20

    Olivier:

    Bedankt voor de leuke reacties, ik zal binnenkort nog een verslagje schrijven! Xx

  • 26 Januari 2013 - 15:23

    Wilma Merks,:

    hoi olivier,
    wat leuk om te lezen dat je het goed maakt,
    al die nieuwe in drukken. andere culturen.
    maar vooral dat gekruiden Eten ja daar ben jij op het goeie adres.
    als je weer thuis ben ,kun je ons wat leren.
    geniet van alles. want de tijd vliegt voorbij. en alles is super en vet/
    groet wilma; ook ik blijf je volgen op je reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olivier

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 927
Totaal aantal bezoekers 23657

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 30 Mei 2013

Azië!

Landen bezocht: